Μετά το Ασφαλιστικό, η κυβέρνηση ετοιμάζεται –και μάλιστα πυρετωδώς- να προχωρήσει σε ανατροπές και Εργασιακό, τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.
Το χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων είναι πολύ "πυκνό" ξεκινώντας από τον τρέχοντα μήνα και φτάνοντας μέχρι τα μέσα του Φθινοπώρου. Συγκεκριμένα :
* Τον Ιούνιο-Ιούλιο αναμένεται να περάσει νομοσχέδιο για τις αποσπάσεις –μεταθέσεις στο Δημόσιο
* Την ίδια περίοδο η 8μελής διεθνής επιτροπή εμπειρογνωμόνων για το νέο Εργασιακό στον ιδιωτικό τομέα θα εντείνει τις εργασίες της για την έκδοση ενός πορίσματος με προτάσεις ανατροπών η οποία θα ληφθεί υπόψη από κυβέρνηση και δανειστές για τη θέσπιση ενός νέου σχετικού θεσμικού πλαισίου τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
* Τον ίδιο μήνα, επίσης, η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει θεσπίσει ισοδύναμα μέτρα προκειμένου να μην ισχύσει το "πάγωμα" των μισθολογικών ωριμάνσεων και προαγωγών για όσους δημοσίους υπαλλήλους από την 1.1.2017 αμείβονται με ειδικά μισθολόγια από την 1.1.2017.
* Έως το τέλος επίσης του 2016, η κυβέρνηση θα πρέπει θεσπίσει την εισαγωγή του ενιαίου μισθολογίου και στην παραπάνω κατηγορία των υπαλλήλων.
Πιο αναλυτικά:
1. Νέα Κινητικότητα στο Δημόσιο εντός του Ιουλίου
1. Νέα Κινητικότητα στο Δημόσιο εντός του Ιουλίου
Εντός του τρέχοντος μηνός, αναμένεται να έλθει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπ. Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την "κινητικότητα" στο Δημόσιο και να ψηφιστεί έως τα τέλη Ιουνίου –αρχές Ιουλίου. Πληροφορίες αναφέρουν πως το νομοσχέδιο αυτό θα έχει τους ακόλουθους άξονες:
- Η κινητικότητα μεταξύ φορέων του δημοσίου θα αφορά αποκλειστικά την κάλυψη κενής οργανικής θέσης ορισμένου κλάδου και θα έχει αμιγώς εθελοντικό χαρακτήρα. Ως προστάδιο της μετάταξης μπορεί να προβλεφθεί ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα (π.χ. 1 έτος), μετά το οποίο θα οριστικοποιείται η τοποθέτηση του υπαλλήλου στο νέο φορέα.
- Η κινητικότητα εντός του ίδιου φορέα (π.χ. διαφορετικές υπηρεσίες ενός υπουργείου ή περιφερειακές υπηρεσίες), μπορεί να έχει τη μορφή της προσωρινής μετακίνησης για ορισμένο χρόνο (απόσπαση), υπό δύο προϋποθέσεις: α) ύπαρξη κενών θέσεων που δεν είναι δυνατή η άμεση κάλυψή τους, β) αποδεδειγμένες "σοβαρές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες" (άρθρ. 68 ΥΚ).
- Η παροχή κινήτρων (π.χ. μισθολογικά, βαθμολογικής εξέλιξης, δυνατότητα επιλογής υπηρεσίας μετά από ορισμένο χρόνο- π.χ. 3 χρόνια-, μοριοδότηση σε διαδικασίες επιλογής προϊσταμένων) για την κάλυψη θέσεων σε παραμεθόριες περιοχές ή νησιωτικές θέσεις για τις οποίες δεν εκδηλώνεται εύκολα ενδιαφέρον για την κάλυψή τους.
- Μετά το διορισμό ή τη μετάταξη στη νέα θέση θα υπάρχει υποχρέωση παραμονής για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (τουλάχιστον τρία χρόνια).
- Το πρόγραμμα κινητικότητας θα είναι συνεχές, αν και θα εφαρμόζεται ανά τρεις μήνες (πχ Φεβρουάριο, Ιούνιο, Οκτώβριο).
2. Νέο Εργασιακό το Σεπτέμβριο
Στις 20-22 Ιουνίου είναι προγραμματισμένη η επόμενη συνάντηση της 8μελούς διεθνούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων στην Αθήνα (υπό τον Ολλανδό Jan Van Ours) για την έκδοση πορίσματος σε σχέση με τις απαιτούμενες αλλαγές στον κατώτατο μισθό, τις ομαδικές απολύσεις και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις στον ιδιωτικό τομέα. Στη συνάντηση αυτή θα παραβρεθούν και εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων στην Ελλάδα.
Στις 20-22 Ιουνίου είναι προγραμματισμένη η επόμενη συνάντηση της 8μελούς διεθνούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων στην Αθήνα (υπό τον Ολλανδό Jan Van Ours) για την έκδοση πορίσματος σε σχέση με τις απαιτούμενες αλλαγές στον κατώτατο μισθό, τις ομαδικές απολύσεις και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις στον ιδιωτικό τομέα. Στη συνάντηση αυτή θα παραβρεθούν και εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων στην Ελλάδα.
Στα μέσα Ιουλίου, η εν λόγω επιτροπή θα συνεδριάσει στο Άμστερνταμ, προκειμένου να ξεκαθαρίσει τους βασικούς άξονες του πορίσματος της.
Το νέο Εργασιακό πρέπει να θεσπιστεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, δεδομένου ότι είναι μέρος της 2ης αξιολόγησης του Προγράμματος.
Το ΔΝΤ έχει ήδη πιέσει για μεγαλύτερη ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις και δεν έχει πάψει να υποστηρίζει την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού στον ιδιωτικό τομέα, έστω και με την ενσωμάτωση του στους 12 μηνιαίους μισθούς. Παράλληλα, στην τελευταία έκθεση του ο ΟΟΣΑ βάζει θέμα αναθεώρησης του πλαισίου διαμόρφωσης του κατώτατου μισθού και των "τριετιών " (αύξηση 10% στο μισθό ανά 3ετία απασχόλησης).
3. Κρίνονται τα Ειδικά Μισθολόγια
Μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει καθορίσει με ποια μέτρα θα εξοικονομήσει περίπου 100 εκατ. ευρώ στη διετία 2017-18, προκειμένου να αποφύγει το "πάγωμα" των μισθολογικών ωριμάνσεων και προαγωγών των δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι αμείβονται με ειδικά μισθολόγια (ένστολοι, δικαστικοί, πανεπιστημιακοί κλπ.). Παράλληλα, θα πρέπει να ετοιμαστεί ένα νομοσχέδιο το οποίο να εισάγει τους κανόνες του ενιαίου μισθολογίου , οι οποίοι ισχύουν στο υπόλοιπο δημόσιο και στους ενστόλους, τους δικαστικούς και τους πανεπιστημιακούς. Το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο θα φέρει σημαντικές αυξομειώσεις στις αμοιβές των ειδικών μισθολογίων θα πρέπει –βάσει Μνημονίου - να θεσπιστεί μέχρι τέλος του 2016 προκειμένου να ισχύσει από 1.1.2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου