Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Το νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας για ανέργους του ΟΑΕΔ

Το νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας για ανέργους του ΟΑΕΔ

Τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας εξέδωσαν το «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας - Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» που θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ.
Το «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας - Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» πραγματοποιείται σε επιχειρήσεις του Δημοσίου ή του Ιδιωτικού Τομέα σε αντικείμενα αντίστοιχα των προβλεπόμενων ειδικοτήτων . Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας-Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» είναι επιχειρήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις του Εθνικού Πλαισίου Ποιότητας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Μαθητείας και του Πλαισίου Ποιότητας της Μαθητείας στις Επιχειρήσεις.
Σκοπός της απόφασης είναι η υλοποίηση της «Πιλοτικής Τάξης Μαθητείας», σε συμπράξεις με Περιφερειακές Αρχές και επιχειρήσεις. Η υλοποίηση της «Πιλοτικής Τάξης Μαθητείας» θα πραγματοποιηθεί στην Περιφέρεια Αττικής και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο ΕΠΑΛ Κορωπίου Αττικής και στο 2° ΕΠΑΛ Σταυρούπολης αντίστοιχα. Στην «Πιλοτική Τάξη Μαθητείας» θα απασχοληθούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ΠΕ και ΔΕ. Στο πλαίσιο υλοποίησης της «Πιλοτικής Τάξης Μαθητείας» πραγματοποιούνται και δράσεις δημοσιότητας προκειμένου να αναδειχθεί ο θεσμός της Μαθητείας και να ενδυναμωθεί η συνεργασία των συναρμόδιων φορέων. Διάρκεια και Πρόγραμμα σπουδών Στην εφαρμογή της «Πιλοτικής Τάξης Μαθητείας», η οποία είναι προαιρετική, εγγράφονται οι κάτοχοι πτυχίου του Δευτεροβάθμιου Κύκλου Σπουδών του ΕΠΑ.Λ. Η πιλοτική εφαρμογή της «Πιλοτικής Τάξης Μαθητεί-ας» έχει διάρκεια εννέα μηνών. Στην «Πιλοτική Τάξη Μα-θητείας» εφαρμόζεται πρόγραμμα του εργαστηριακού μαθήματος «Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας» συνολικής διάρκειας διακοσίων (200) ωρών. Το πρόγραμμα αυτό διδάσκεται επτά (7) ώρες εβδομα-διαίως από εκπαιδευτικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σε σχολικές μο-νάδες ΕΠΑ.Λ ή/και σε Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ). Το πρόγραμμα έχει έναρξη το σχολικό έτος 2015-2016 και ολοκληρώνεται το σχολικό έτος 2016-2017, ακολουθώ-ντας το πρόγραμμα διδασκαλίας των σχολικών μονάδων της δημόσιας εκπαίδευσης. Στην «Πιλοτική Τάξη Μαθητείας» εφαρμόζεται επιπλέον «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας - Μαθητεία σε εργασιακό χώρο», διάρκειας είκοσι οκτώ (28) ωρών εβδομαδιαίως, επιμερισμένο κατ' ελάχιστον σε τέσσερις (4) ημέρες. Οι υπεύθυνοι τομέων ειδικότητας της Σχολικής Μονάδας έχουν την ευθύνη παρακολούθησης του προγράμματος και της τήρησης του Ημερολογίου Μάθησης του προγράμματος. Την ευθύνη υλοποίησης της «Πιλοτικής Τάξης Μα-θητείας», της τοποθέτησης σε χώρους εργασίας των φοιτούντων καθώς και όλα τα σχετικά με αυτήν έχει το ΕΠΑ.Λ σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ. Αριθμός μαθητευόμενων και κριτήρια επιλογής υποψηφίων Ο αριθμός των μαθητευομένων που θα παρακο-λουθήσουν την «Πιλοτική Τάξη Μαθητείας» ανέρχεται κατά ανώτατο όριο σε πενήντα (50) άτομα και στις δυο Περιφέρειες συνολικά. Δικαίωμα εγγραφής στην «Πιλοτική Τάξη Μαθητείας» κατά την πιλοτική εφαρμογή της έχουν νέοι και νέες που: α) κατέχουν Πτυχίο του Δευτεροβάθμιου Κύκλου Σπουδών του ΕΠΑ.Λ. των τομέων Ηλεκτρολογίας και Γεωπονίας β) είναι ηλικίας 18 έως 24 ετών που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης (ΕΑΕΚ), εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ και γ) προσκομίζουν Βεβαίωση αποδοχής για την πραγματοποίηση του Προγράμματος εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας - Μαθητεία σε εργασιακό χώρο, υπογε-γραμμένη από το νόμιμο εκπρόσωπο της επιχείρησης του άρθρου 6 της παρούσης. Σε περίπτωση που ο αριθμός των υποψηφίων που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις είναι μεγαλύτερος από τις προσφερόμενες θέσεις ανά ειδικότητα, για την επιλογή των μαθητευομένων για την «Πιλοτική Τάξη Μαθητείας»: α) προηγούνται οι απόφοιτοι των ειδικοτήτων του άρθρου 4 της παρούσης, έναντι των μαθητών των άλλων ειδικοτήτων των τομέων «Ηλεκτρολογίας» και «Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος» των ΕΠΑΛ αντίστοιχα [με βάση την Υπ. Απόφαση 36618/Γ2 /30-3-2007 «Καθορισμός των κύκλων μαθημάτων, των τομέων και ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Λυκείων και της αντιστοιχίας μεταξύ τους» (Β'940)] β) οι υποψήφιοι κατατάσσονται με βάση τον βαθμό του Πτυχίου Ειδι-κότητας. Σε περίπτωση ισοβαθμίας προηγούνται κατά προτεραιότητα όσοι έχουν αποφοιτήσει κατά το πιο πρόσφατο σχολικό έτος και έπονται όσοι εμπίπτουν στο κριτήριο της εντοπιότητας [ιδιότητα του μόνιμου κάτοικου που αποδεικνύεται με τη βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 279 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν.3463/2006, Α'114)]. Ειδικότητες της πιλοτικής «Τάξης Μαθητείας» 1.    Ειδικότητες που θα προσφερθούν στην «Πιλοτική Τάξη Μαθητείας» είναι οι εξής: α) Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, β) Σύγχρονη επιχειρηματική γεωργία. 2.    Τα αντίστοιχα Προγράμματα Σπουδών των ως άνω ειδικοτήτων πληρούν τις προδιαγραφές ποιότητας, με βάση το εγκεκριμένο Πλαίσιο Ποιότητας καθώς και τα κριτήρια, τα οποία είναι συμβατά με τα ισχύοντα αντί-στοιχα πιστοποιημένα επαγγελματικά περιγράμματα του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Διαδικασία υποβολής αιτήσεων Οι κάτοχοι πτυχίου των ΕΠΑ.Λ της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (των τελευταίων τεσσάρων ετών), κατόπιν σχετικής δημόσιας πρόσκλησης (που θα εκδοθεί εντός 15 ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για τη συμμετοχή τους στην «Πιλοτική Τάξη Μαθητείας» των ΕΠΑ.Λ στις ειδικότητες που ορίζονται ως άνω. Στη δημόσια πρόσκληση θα περιγράφονται αναλυτικά οι διαδικασίες: υποβολής αιτήσεων και δικαι-ολογητικών, κατάρτισης προσωρινού πίνακα κατάταξης, υποβολής ενστάσεων και κατάρτισης οριστικού πίνακα κατάταξης καθώς και οι αντίστοιχες προθεσμίες. Υποχρεώσεις των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην υλοποίηση της πιλοτικής «Τάξης Μαθητείας» αποφοίτων ΕΠΑ.Λ Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο «Πρόγραμμα Εκ-παίδευσης στον χώρο εργασίας -Μαθητεία σε εργασιακό χώρο», της «Πιλοτικής Τάξης Μαθητείας» ΕΠΑ.Λ, οφείλουν να διασφαλίζουν τα παρακάτω κριτήρια, που τις αναδεικνύουν σε δομές παροχής ποιοτικής Μαθητείας: 1. Η επιχείρηση εφαρμόζει τις αρχές του Εθνικού Πλαισίου Ποιότητας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Μαθητεία, όπως αυτό έχει καταρτιστεί από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τον ΟΑΕΔ. 2.    Μεταξύ της επιχείρησης και του μαθητευόμενου συνάπτεται «Σύμβαση Μαθητείας», η οποία συνυπογράφεται από τον Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας και τον εκπρόσωπο του ΟΑΕΔ και καθορίζει τους όρους υλοποίησης του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας - Μαθητεία σε εργασιακό χώρο». Η Σύμβαση Μαθητείας συντάσσεται σε τέσσερα (4) πρωτότυπα και λαμβάνουν από ένα η επιχείρηση, ο ΟΑΕΔ, η Σχολική Μονάδα και ο μαθητευόμενος. Η επιχείρηση τηρεί τους όρους της Σύμβασης Μαθητείας και του Προγράμματος Μάθησης στο χώρο εργασίας (learning agreement). Το Πρόγραμμα Μάθησης στον χώρο εργασίας (learning agreement) είναι συμβατό με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών κάθε ειδικότητας, περιλαμβάνει γνώσεις, ικανότητες και δεξι-ότητες ή και ολοκληρωμένες επαγγελματικές δράστη-ριότητες/εργασίες και άλλα έργα (projects) και αποτελεί παράρτημα της σύμβασης Μαθητείας. 3.    Η επιχείρηση ορίζει έμπειρο στέλεχος ως «εκπαιδευτή στην επιχείρηση», ο οποίος αναλαμβάνει την αποτελεσματική υλοποίηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην επιχείρηση, την παρακολούθηση της προόδου του εκπαιδευόμενου και την ανατροφοδότηση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού στη Σχολική Μονάδα, μέσω της οποίας ο μαθητευόμενος συμμετέχει στο πρόγραμμα. 4.    Ο «εκπαιδευτής στην επιχείρηση» πρέπει να έχει πα-ρακολουθήσει επιμορφωτικό πρόγραμμα, για την εφαρμογή της μαθητείας, την παροχή του οποίου αναλαμβάνει ο ΟΑΕΔ. Η επιχείρηση παρέχει κάθε διευκόλυνση στον υπεύθυνο εκπαιδευτή για τη συμμετοχή του στο εν λόγω πρόγραμμα επιμόρφωσης. 5.    Η επιχείρηση πρέπει να διαθέτει τις κατάλληλες εγκαταστάσεις για την εκπαίδευση στον χώρο της επι-χείρησης στη συγκεκριμένη ειδικότητα, τα κατάλληλα μέσα και τον κατάλληλο εξοπλισμό. 6.    Η επιχείρηση μεριμνά για την τήρηση των όρων υγιεινής και ασφάλειας εργασίας, που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, για την προστασία των ερ-γαζομένων. Επίσης οφείλει να παρέχει τα απαραίτητα ατομικά μέσα προστασίας στους μαθητευόμενους. 7.    Η επιχείρηση οφείλει να ενημερώνει τον μαθητευόμενο για τις δραστηριότητες, τα αντικείμενα και τους τομείς της επιχείρησης και να τον εντάσσει ομαλά στο εργασιακό περιβάλλον. 8.    Η επιχείρηση οφείλει να συνεργάζεται με τη Σχολική Μονάδα για την υλοποίηση του Προγράμματος Εκπαί-δευσης στον χώρο εργασίας, όπως αυτό ορίζεται από τις προδιαγραφές του Προγράμματος για τη συγκεκριμένη ειδικότητα, και να αναθέτει στον εκπαιδευόμενο εργασίες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Πρόγραμμα αυτό. 9.    Η επιχείρηση οφείλει να τηρεί όλα τα μέσα (ηλεκτρονικά και έντυπα) για την παρακολούθηση της υλο-ποίησης της ενδο-επιχειρησιακής εκπαίδευσης (πα-ρουσιολόγια, έντυπα προόδου μαθητή και κάθε άλλο έγγραφο που προβλέπεται από τις σχετικές εγκυκλίους). 10.    Η επιχείρηση οφείλει να καταχωρεί στο Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης το έντυπο Ε3.4 Αναγγελία Έναρξης/Μεταβολών Σύμβασης Μαθητείας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις την έναρξη την Μαθητείας ή τη διακοπή αυτής για κάθε μαθητευόμενο που απασχολεί.   11.    Η επιχείρηση ελέγχει και συνυπογράφει Ημερολόγιο Μάθησης, ειδικό έντυπο για την καταγραφή σε τακτική βάση των βασικών εργασιών ή ολοκληρωμένων έργων που εκτελεί ο μαθητευόμενος κατά τη διάρκεια του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας». Το έντυπο συμπληρώνεται μηνιαίως από τον μαθητή, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτή της επιχείρησης που τον επιβλέπει, και με αυτό το έντυπο ενημερώνεται ενυπογράφως ο εκπαιδευτικός της Σχολικής Μονάδας. 12.    Η επιχείρηση ελέγχει και συνυπογράφει Μηνιαίο Δελτίο Απασχόλησης Μαθητή το οποίο συμπληρώνεται σε ημερήσια βάση από τον μαθητευόμενο και στο τέλος κάθε μήνα σφραγίζεται και υπογράφεται από τον υπεύθυνο της επιχείρησης και αποστέλλεται στο ΕΠΑ.Λ εφαρμογής προκειμένου να γίνει ο απαιτούμενος έλεγχος για την έγκριση καταβολής της επιδότησης του προγράμματος 13.    Η επιχείρηση υποχρεούται να παρέχει κάθε δυνατή υποστήριξη στον μαθητευόμενο για την εκπαίδευση του στη Σχολική Μονάδα. Υποχρεώσεις των μαθητευόμενων 1.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να παρακολουθεί την «Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας» στη Σχολική Μονάδα. 2.    Ο μαθητευόμενος οφείλει, παράλληλα με την «Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας» στη Σχολική Μονάδα, να συμμετέχει στο «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας». 3.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να εκτελεί κάθε εργασία που του αναθέτει ο υπεύθυνος γι' αυτόν Εκπαιδευτικός (στη Σχολική Μονάδα) και ο υπεύθυνος εκπαιδευτής (στην επιχείρηση), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας». 4.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να τηρεί τους όρους υγιεινής και ασφάλειας εργασίας της επιχείρησης. 5.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να τηρεί το ωράριο του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας». 6.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να έχει ευπρεπή εμφάνιση. 7.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να σέβεται την κινητή και ακίνητη περιουσία της επιχείρησης. 8.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να συνεργάζεται αρμονικά με τα στελέχη της επιχείρησης. 9.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να μην δημιουργεί προβλήματα σε πελάτες ή συνεργάτες της επιχείρησης. 10.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα τους Υπευθύνους της Σχολικής Μονάδας σε περίπτωση που δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα στη συνεργασία του με την επιχείρηση. 11.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να προσκομίζει, όπου απαιτείται, όλες τις απαραίτητες ιατρικές βεβαιώσεις για την εξάσκηση του επαγγέλματος και να συμπληρώνει έγκαιρα όλα τα έντυπα Μαθητείας (παρουσιολόγια, έντυπο προόδου μαθητή κ.λπ.) σε συνεργασία με τον υπεύθυνο Εκπαιδευτικό. 12.    Ο μαθητευόμενος οφείλει να συνυπογράψει τη Σύμβαση Μαθητείας με την επιχείρηση. 13.    Με την ολοκλήρωση του «Προγράμματος Εκπαίδευ-σης στον χώρο εργασίας» οι μαθητευόμενοι οφείλουν να συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης της μαθητείας. 14.    Το όριο απουσιών της «Ενισχυτικής Εργαστηριακής Εκπαίδευσης» δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του συνολικού αριθμού ωρών του Προγράμματος. Σε περιπτώσεις ασθένειας με κατάθεση δικαιολογητικού από Δημόσιο φορέα δύναται το παραπάνω ποσοστό να αυξάνεται κατά 5%. 15.    Το όριο απουσιών του «Προγράμματος Εκπαίδευ-σης στο χώρο εργασίας» δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% των εργάσιμων ημερών του Προγράμματος. Σε περιπτώσεις ασθένειας με κατάθεση δικαιολογητικού από Δημόσιο φορέα δύναται το παραπάνω ποσοστό να αυξάνεται κατά 5%. Σε περίπτωση υπέρβασης ενός εκ των παραπάνω ορίων ο ωφελούμενος του προγράμματος χάνει την ιδιότητα του μαθητευόμενου και διακόπτεται η φοίτησή του στο ΕΠΑ.Λ και η εκπαίδευση του στον χώρο εργασίας με απόφαση του Δ/ντή του ΕΠΑ.Λ ή του Συλλόγου διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. Δικαιώματα των μαθητευόμενων Οι μαθητευόμενοι έχουν τα ακόλουθα δικαιώματα: Στον μαθητευόμενο παρέχεται αμοιβή. Στον μαθητευόμενο δίδεται σπουδαστική άδεια για τη συμμετοχή του στις εξετάσεις. Στον μαθητευόμενο εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 657 - 658 του Αστικού Κώδικα σε περίπτωση απουσίας λόγω ασθενείας. Ο μαθητευόμενος δικαιούται, κατά τη διάρκεια του Προγράμματος, τις κανονικές άδειες των μισθωτών που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις του Ν. 1346/ 1983, όπως ισχύει. Ο μαθητευόμενος δικαιούται εκπαίδευση σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών, η οποία τον οδηγεί σε συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα, ανεξάρτητα από τον χώρο μαθητείας, τα οποία συμπληρώνονται κατάλληλα στη σχολική μονάδα. Ο μαθητευόμενος δικαιούται παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το πρό-γραμμα μάθησης στην επιχείρηση, η οποία παρέχεται από τις οικείες δομές του ΟΑΕΔ και των ΕΠΑ.Λ. Ο μαθητευόμενος έχει δικαίωμα να ενημερώνεται σχετικά με τα επαγγελματικά του δικαιώματα από τον εκπαιδευτικό της ειδικότητας που είναι υπεύθυνος για την παρακολούθηση του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας» Ο μαθητευόμενος έχει δικαίωμα να αναφέρει στον Δ/ντή ή στον υπεύθυνο καθηγητή της Σχολικής Μονάδας τη μη τήρηση των όρων της Σύμβασης και της εργατικής νομοθεσίας. Ο μαθητευόμενος για σοβαρούς λόγους και με τη σύμφωνη γνώμη του υπευθύνου του ΕΠΑ.Λ, δύναται να ζητήσει τη διακοπή της Σύμβασης Μαθητείας στην επι-χείρηση και την τοποθέτηση του σε άλλη επιχείρηση, εάν είναι εφικτό, για τη συνέχιση του προγράμματος.   Αποζημίωση μαθητευόμενων/Ασφαλιστική κάλυψη Το ποσοστό αποζημίωσης των μαθητών της «Πιλοτικής Τάξης Μαθητείας» ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη σε όλη τη διάρκεια του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας». Το σύνολο της αποζημίωσης, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων ασφαλιστικών εισφορών, θα καταβάλλεται μηνιαίως από την επιχείρηση, όπου πραγματοποιείται το πρόγραμμα «Εκπαίδευση στον χώρο εργασίας - Μαθητεία στον εργασιακό χώρο» της εφαρμογής της «Πιλοτικής Τάξης Μαθητείας». Στον μαθητευόμενο παρέχεται ασφαλιστική κάλυψη για το διάστημα του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας». Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ασκεί από κοινού με τον ΟΑΕΔ την παρακολούθηση της υλοποίησης του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας-Μαθητεία σε εργασιακό χώρο», σύμφω-να με το Εθνικό Πλαίσιο Ποιότητας για την Επαγγελμα-τική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Μαθητεία. Η ευθύνη του συντονισμού για την ποιοτική εφαρ-μογή του προγράμματος ανατίθεται από κοινού στα Γραφεία Διασύνδεσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα ΚΠΑ ΟΑΕΔ και στις Διευθύνσεις των οικείων ΕΠΑΛ. Ειδικότερα, έχουν αρμοδιότητα για τα εξής: Τη συστηματική παρακολούθηση και πιστοποίηση της ορθής εφαρμογής του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας-Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» και την υποβολή σχετικών εκθέσεων. Τη στενή συνεργασία του Γραφείου Διασύνδεσης, του υπεύθυνου εκπαιδευτικού της Σχολικής Μονάδας με τον Εκπαιδευτή της Επιχείρησης σχετικά με τη συ-μπλήρωση των απαραίτητων εντύπων για την ποιοτική εφαρμογή και παρακολούθηση του προγράμματος. Την τήρηση των όρων υλοποίησης του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας-Μαθητεία σε εργασιακό χώρο», όπως περιγράφονται στη «Σύμβαση Μαθητείας». Την παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής σε Τεχνικές Αναζήτησης Εργασίας και Επιχειρηματικότητας στους μαθητευόμενους, ιδιαίτερα κατά τους τελευταίους μήνες του Προγράμματος, εφόσον η επιχείρηση, τρεις τουλά-χιστον μήνες προ της ολοκλήρωσης του Προγράμματος δηλώσει την από μέρους της έλλειψη ενδιαφέροντος συνέχισης της συνεργασίας με τον μαθητευόμενο. Αξιολόγηση της πιλοτικής Τάξης Μαθητείας Η αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής της «Τάξης Μαθητείας» αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. αφορά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων μάθησης των μαθητευομένων β. τη συνολική αξιολόγηση του Πιλοτικού Προγράμματος Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων μάθησης πραγματοποιείται: - στη Σχολική Μονάδα («Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας») θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες για τα ΕΠΑ.Λ. και με συντελεστή βαρύτητας 50% στην τελική αξιολόγηση του μαθητή - στον χώρο εργασίας («Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας-Μαθητεία σε εργασιακό χώρο»). Ο βαθμός αξιολόγησης στον χώρο της επιχείρησης («Πρό-γραμμα Εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας-Μαθητεία σε εργασιακό χώρο») έχει συντελεστή βαρύτητας 50% στην τελική αξιολόγηση του μαθητή και γίνεται με βάση: - Το Ημερολόγιο Μάθησης του προγράμματος - Τη διερεύνηση και την πρόοδο υλοποίησης των έργων (projects), που αποτυπώνεται περιληπτικά στο Ημερολόγιο Μάθησης και ορίζεται στη Σύμβαση Μαθη-τείας του άρθρου 7 της παρούσης σε συνεργασία με τον υπεύθυνο εκπαιδευτή της επιχείρησης. - Τη τελική εξέταση, επίδειξη δεξιοτήτων και παρουσίαση των έργων (projects) σε πραγματική ή ψηφιακή μορφή. Η συνολική αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος Μαθητείας πραγματοποιείται ως εξής: •    Συστήνεται Επιτροπή Αξιολόγησης του Πιλοτικού Προγράμματος Μαθητείας αποτελούμενη από εκπροσώ-πους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμά-των και του ΟΑΕΔ, η οποία καθορίζει αναλυτικά τη δια-δικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης του Προγράμματος •    Οι υπεύθυνοι τομέων ειδικότητας ή και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικότητας αρμόδιοι για τις σχολικές μονάδες στις οποίες πραγματοποιήθηκε το πιλοτικό πρόγραμμα Μαθητείας συντάσσουν σχετική έκθεση την οποία υποβάλλουν στην Επιτροπή Αξιολόγησης του πι-λοτικού Προγράμματος Μαθητείας. Στην έκθεση αυτή λαμβάνονται υπόψη οι απόψεις όλων των εμπλεκομένων στο Πρόγραμμα. •    Η Επιτροπή Αξιολόγησης του πιλοτικού προγράμμα-τος Μαθητείας υποβάλλει στο διυπουργικό συντονιστικό όργανο τελική έκθεση αξιολόγησης •    Θα πραγματοποιηθεί μια ενδιάμεση αξιολόγηση του Προγράμματος από την ανωτέρω Επιτροπή, η οποία αφορά κυρίως τις διαδικασίες προετοιμασίας, επιλογής, τοποθέτησης και αρχικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και μια τελική αξιολόγηση μετά το πέρας της υλοποίησης του Προγράμματος. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της Πιλοτικής «Τάξης Μαθητείας» θα αξιοποιηθούν για την αναβάθμιση και επέκταση του θεσμού της Μαθητείας. Οι απόφοιτοι της πιλοτικής «Τάξης Μαθητείας» λαμβά-νουν πτυχίο ειδικότητας, επαγγελματικής εκπαίδευσης  και κατάρτισης επιπέδου 5, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους. Διασφάλιση Ποιότητας Η ποιότητα του συνόλου των διαδικασιών, τόσο για την παροχή της εκπαίδευσης στη Σχολική Μονάδα («Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας»), όσο και στο χώρο εργασίας («Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας»), διασφαλίζεται με την υιοθέτηση των αρχών του Εθνικού Πλαισίου Ποιότητας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Μαθητεία σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα άρθρα 1 έως 11 της παρούσας.

http://www.dikaiologitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου