Καραμεσίνη στην aftodioikisi.gr:
Tα προγράμματα του ΟΑΕΔ που είτε βρίσκονται σε εξέλιξη είτε πρόκειται να δημοσιοποιηθούν το επόμενο διάστημα παρουσιάζει σε συνέντευξή της στηνaftodioikisi.gr, η Διοικητής του Οργανισμού κ. Μαρία Καραμεσίνη. Όπως τονίζει “βρίσκονται σε εξέλιξη αρκετά προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και το πρόγραμμα για μακροχρόνια ανέργους 50 ετών και άνω, βρίσκονται κοντά στο στάδιο της έναρξης τα δύο προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας για άνεργους νέους 18-24 και 25-29 ετών που προκηρύχθηκαν τον Αύγουστο, ενώ έκλεισαν και οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας σε 34 δήμους της χώρας”
Όσον αφορά τα προγράμματα που έπονται έως και το τέλος του χρόνου η Διοικητής του ΟΑΕΔ τα απαριθμεί με τη σειρά:
-Πρόγραμμα επιχορήγησης νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό και κοινωνικό τομέα της οικονομίας για ανέργους ηλικίας 30-49 ετών
-Πρόγραμμα μετατροπής του επιδόματος ανεργίας σε ‘επιδότηση εργασίας’
-Τροποποίηση του προγράμματος για τους μακροχρόνιους άνεργους 50 ετών και άνω
-Πρόγραμμα για μακροχρόνιους άνεργους 55 ετών και άνω σε επιχειρήσεις ΟΤΑ
-Δύο προγράμματα για ΚοινΣΕΠ και ΚοιΣΠΕ και
-Ένα για την προώθηση της επιχειρηματικότητας των νέων.
“Ελπίζουμε να τα προλάβουμε όλα μέχρι το τέλος του έτους, γιατί οι καθυστερήσεις στο ορισμό του ΟΑΕΔ ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης για κρατικές ενισχύσεις και στην ηλεκτρονική διαλειτουργία με το Υπ. Ανάπτυξης έχουν «φορτώσει» το τελευταίο τρίμηνο του έτους”, προσθέτει.
Παράλληλα η κ. Καραμεσίνη προαναγγέλει την πρόσληψη “360 συμβούλων εργασίας εντός του 2017, ώστε να μπορέσουμε να προσφέρουμε στους ανέργους υποστηρικτικές υπηρεσίες σε ατομική ή ομαδική βάση, όπως συμβουλευτική και πληροφόρηση”, ενώ τονίζει την επιτυχία των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΟΑΕΔ που είχαν 1,2 εκατ. χρήστες το Σεπτέμβριο αλλά και του call center που από την έναρξη λειτουργίας του τον Μάιο μέχρι αρχές Οκτωβρίου, είχε δεχθεί 59.372 κλήσεις επιπλέον των 13.664 κλήσεων που έγιναν στις απευθείας γραμμές των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ.
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της Διοικήτριας του ΟΑΕΔ κ. Μαρίας Καραμεσίνη στην aftodioikisi.gr είναι το εξής:
ΕΡ: Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων στα μητρώα του ΟΑΕΔ κατά τον Αύγουστο, ανήλθε σε 973.586 άτομα. Παρέμεινε αμετάβλητος σε σχέση με τον Ιούλιο, ωστόσο ο αριθμός των ανθρώπων χωρίς δουλειά παραμένει τεράστιος. Τι παραπάνω χρειάζεται να κάνετε ως ΟΑΕΔ;
ΑΠ: Τα προγράμματα απασχόλησης και κατάρτισης που υλοποιούν ο ΟΑΕΔ και άλλοι φορείς καλύπτουν κάθε χρόνο περίπου 10% του αριθμού των ανέργων που καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ. Με περισσότερους πόρους, θα μπορούσαν να υλοποιηθούν περισσότερα προγράμματα και να αυξηθεί το ποσοστό κάλυψης των ανέργων. Επειδή τα προγράμματα έχουν πάντοτε περιορισμένη διάρκεια, η αποτελεσματικότητά τους κρίνεται από το πόσο συμβάλλουν στην σταθερή και ποιοτική εργασιακή ένταξη των συμμετεχόντων σε αυτά μετά το τέλος τους. Αυτήν την αποτελεσματικότητα προσπαθούμε να βελτιώσουμε στα νέα προγράμματα που σχεδιάζουμε. Επίσης, με την πρόσληψη άλλων 360 εργασιακών συμβούλων μέσω ΑΣΕΠ, προγραμματίζουμε να παρέχουμε στήριξη στους ανέργους στην αναζήτηση εργασίας, τον επαγγελματικό τους (ανα)προσανατολισμό, την εξέταση των προϋποθέσεων ίδρυσης επιχείρησης κλπ. Όμως, σε μακροοικονομικό επίπεδο, η διατηρήσιμη απορρόφηση της ανεργίας εξαρτάται από το πόσες θέσεις εργασίας δημιουργούν ο ιδιωτικός, ο δημόσιος και ο κοινωνικός τομέας και άρα από τις γενικότερες προοπτικές της οικονομίας.
ΕΡ: Ποια προγράμματα βρίσκονται σε εξέλιξη σήμερα στον ΟΑΕΔ;
ΑΠ: Σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη αρκετά προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και το πρόγραμμα για μακροχρόνια ανέργους 50 ετών και άνω, βρίσκονται κοντά στο στάδιο της έναρξης τα δύο προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας για άνεργους νέους 18-24 και 25-29 ετών που προκηρύχθηκαν τον Αύγουστο, ενώ έκλεισαν και οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας σε 34 δήμους της χώρας.
ΕΡ: Ποια προγράμματα σχεδιάζετε να “τρέξουν” από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο;
Πρώτο στη σειρά είναι ένα πρόγραμμα επιχορήγησης νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό και κοινωνικό τομέα της οικονομίας για ανέργους ηλικίας 30-49 ετών. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το πρόγραμμα μετατροπής του επιδόματος ανεργίας σε ‘επιδότηση εργασίας’, η τροποποίηση του προγράμματος για τους μακροχρόνιους άνεργους 50 ετών και άνω, ένα πρόγραμμα για μακροχρόνιους άνεργους 55 ετών και άνω σε επιχειρήσεις ΟΤΑ και έπονται δύο προγράμματα για ΚοινΣΕΠ και ΚοιΣΠΕ και ένα για την προώθηση της επιχειρηματικότητας των νέων. Ελπίζουμε να τα προλάβουμε όλα μέχρι το τέλος του έτους, γιατί οι καθυστερήσεις στο ορισμό του ΟΑΕΔ ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης για κρατικές ενισχύσεις και στην ηλεκτρονική διαλειτουργία με το Υπ. Ανάπτυξης έχουν «φορτώσει» το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
ΕΡ: Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το 2017;
Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός του υπουργείου Εργασίας προβλέπει ότι ο ΟΑΕΔ, το πρώτο εξάμηνο του 2017, θα υλοποιεί προγράμματα απασχόλησης και κοινωφελούς εργασίας χρησιμοποιώντας εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους. Τα πρώτα από αυτά τα προγράμματα βρίσκονται ήδη σε φάση σχεδιασμού.
ΕΡ: Θα είναι έτοιμος ΟΑΕΔ εντός του Οκτωβρίου, όπως εσείς η ίδια έχετε προαναγγείλει να θέσει σε λειτουργία το πιλοτικό πρόγραμμα των 10.000 ωφελούμενων ανέργων, που θα μετατρέψουν το επίδομα ανεργίας σε επιδότηση εργασίας για να δουλέψουν σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα;
ΑΠ: Επειδή προηγείται το πρόγραμμα νέων θέσεων εργασίας για ανέργους 30-49 ετών, αυτό ίσως πάει λίγο πιο πίσω ώστε να μην συμπέσουν. Ωστόσο πολύ σύντομα το πρόγραμμα της μετατροπής του επιδόματος ανεργίας σε επιδότηση εργασίας θα μπει στη φάση της υλοποιήσης.
ΕΡ: Μέσω του ΟΑΕΔ τους τελευταίους μήνες, έχουν προωθηθεί δυο προγράμματα κοινωφελούς εργασίας που αφορούν προσλήψεις πάνω από 10.000 ανέργων σε 51 δήμους, θύλακες υψηλής ανεργίας. Παράλληλα ετοιμάζεται και το τρίτο πρόγραμμα που θα αφορά 23.000 ανέργους σε 274 δήμους. Πότε να το αναμένουν οι ενδιαφερόμενοι;
Θα πρέπει να περιμένετε τις ανακοινώσεις της αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας για το θέμα αυτό.
ΑΠ: Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η Αυτοδιοίκηση λόγω του χαρακτήρα της βρίσκεται κοντά στους πολίτες και αφουγκράζεται καθημερινά τις ανάγκες τους. Υπάρχουν άλλα προγράμματα που σχεδιάζετε να “τρέξετε” σε συνεργασία με τους δήμους και τις περιφέρειες;
ΕΡ: Όπως προανέφερα, έχουμε βάλει στην ουρά το πρόγραμμα επιχορήγησης των επιχειρήσεων των ΟΤΑ για την πρόσληψη μακροχρονίως ανέργων 55-67 ετών. Με την κα Αντωνοπούλου έχουμε συμφωνήσει να το τρέξουμε εντός του Νοεμβρίου.
ΕΡ: Έχετε ταχτεί πολλές φορές υπέρ της προάσπισης των κατώτατων μισθών στην Ελλάδα. Τι απαντάτε σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι η μείωση του κατώτατου μισθού θα ανοίξει νέες θέσεις εργασίας και θα μειώσει την ανεργία;
ΑΠ: Ο κατώτατος μισθός των νέων είναι ήδη κάτω από το όριο της φτώχειας, όπως έχει αποφανθεί η Επιτροπή Κοινωνικών Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης από τον Οκτώβριο του 2012, ενώ η αγοραστική αξία του κατώτατου μισθού για αυτούς που είναι 25 ετών και άνω είναι χαμηλότερη από αυτήν που είχε το 1981. Χρειάζονται και οι δύο μισθοί αναπροσαρμογή προς τα πάνω για να επιτελούν τον πρωταρχικό ρόλο του κατώτατου μισθού που είναι η προστασία από την ένδεια. Επιπλέον, σε οικονομίες όπως η ελληνική, όπου η οικονομική μεγέθυνση εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την εγχώρια κατανάλωση, η δημιουργία θέσεων εργασίας τροφοδοτείται από τη δυνατότητα των εργαζόμενων, ιδιαίτερα των χαμηλόμισθων, να προσθέτουν το εισόδημά τους στην οικονομία, τονώνοντας την καταναλωτική ζήτηση. Εξάλλου, οι οικονομικές δραστηριότητες ή επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη την περαιτέρω εξαθλίωση των φτωχών για να σταθούν στην αγορά και τον ανταγωνισμό είναι «παρασιτικές» και δεν έχουν μέλλον. Θα σαρωθούν στο πρώτο φύσημα του ανέμου, μαζί με τις θέσεις εργασίας. Τέλος, εάν μετά τη μείωση των μισθών κατά 28% κατά τη διάρκεια της κρίσης, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας δεν στηριχθεί στο εξής στην άνοδο της παραγωγικότητας της εργασίας, την ποιότητα και τη διαφοροποίηση των προϊόντων, τότε ούτε το αναπτυξιακό μοντέλο θα είναι βιώσιμο σε συνθήκες ανοιχτής στον διεθνή ανταγωνισμό οικονομίας.
ΕΡ: Τον περασμένο Ιούλιο είχατε εξαγγείλει τη δημιουργία call – center και νέου πόρταλ σχεδιασμένου για συσκευές τύπου tablet και smart phone. Ποια είναι η ανταπόκριση των πολιτών μέχρι σήμερα και ποιες ακόμη βελτιώσεις στις παρεχόμενες υπηρεσίες σχεδιάζετε;
ΑΠ: Τα πρώτα συγκεντρωτικά στοιχεία του Σεπτεμβρίου μας έδειξαν ότι είχαμε 1.200.000 χρήσεις των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού, όχι από διαφορετικούς χρήστες απαραίτητα. Από την έναρξη λειτουργίας του νέου portal τον Απρίλιο καταγράφουμε σταθερά αυξητική τάση χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Τάση που προσπαθούμε να ενισχύσουμε, καθώς μέσω του πόρταλ μας παρέχεται πρόσβαση στο σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του οργανισμού. Αλλά αυτό απαιτεί οι ίδιοι οι συναλλασσόμενοι να επιλέγουν και να αξιοποιούν την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση. Από την πλευρά μας τους ενημερώνουμε με κάθε ευκαιρία και ασφαλώς όταν ερχόμαστε σε επαφή μαζί τους στα ΚΠΑ. Ως προς το call center μπορώ να σας πω ότι από την έναρξη λειτουργίας του τον Μάιο μέχρι αρχές Οκτωβρίου, είχε δεχθεί 59.372 κλήσεις επιπλέον των 13.664 κλήσεων που έγιναν στις απευθείας γραμμές των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ. Η μέση διάρκεια των συνομιλιών με τα εξειδικευμένα στελέχη του call center του ΟΑΕΔ που παρέχουν πληροφορίες και οδηγίες στο κοινό είναι στα τρία λεπτά και 35 δευτερόλεπτα. Η προσπάθειά μας εστιάζεται στην μείωση του χρόνου αναμονής στην τηλεφωνική γραμμή που σήμερα εκτιμάται στα 25 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο.
ΕΡ: Οι παραπάνω αλλαγές γίνονται στο πλαίσιο του Προγράμματος Αναδιοργάνωσης του Επιχειρησιακού του Μοντέλου του ΟΑΕΔ, το οποιο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016. Τι αλλαγές έχουν ήδη προχωρήσει και ποιες θα γίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα;
ΑΠ: Οι αλλαγές που έχουμε υλοποιήσει στοχεύουν στην άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη, ο οποίος μπορεί να εξυπηρετηθεί και να ενημερωθεί είτε διαδικτυακά είτε καλώντας το 11320. Επιπλέον, στα μεγάλα ΚΠΑ του οργανισμού έχουμε εγκαταστήσει γραφεία υποδοχής του κοινού, με στόχο την επέκταση τους σε όλο το δίκτυο μας. Στο επόμενο διάστημα οι αλλαγές αφορούν την στήριξη και υποβοήθηση των ανέργων στην πορεία εργασιακής τους ένταξης. Με την πρόσληψη 360 συμβούλων εργασίας εντός του 2017 θα μπορέσουμε να προσφέρουμε στους ανέργους υποστηρικτικές υπηρεσίες σε ατομική ή ομαδική βάση, όπως συμβουλευτική και πληροφόρηση. Τέλος, ο ΟΑΕΔ επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με τους εργοδότες. Σύμφωνα με το σχεδιασμό μας, μέχρι το τέλος του έτους, σε κάθε ΚΠΑ θα υπάρχει ένας τουλάχιστον εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών που θα ενημερώνει τις επιχειρήσεις και θα τις ενθαρρύνει να δηλώσουν στο portal τις όποιες κενές θέσεις εργασίας αλλά και τις προσφερόμενες θέσεις πρακτικής άσκησης. Στόχος μας είναι να μπορούν, μέσω του πόρταλ μας, οι άνεργοι να αναζητούν ηλεκτρονικά επιχειρήσεις που προσφέρουν θέσεις εργασίας, και οι εργοδότες να αναζητούν ηλεκτρονικά στο μητρώο ανέργων μας υποψηφίους για πρόσληψη. Εργαζόμαστε εντατικά για να βρούμε τα κατάλληλα κίνητρα που θα προσελκύσουν τις επιχειρήσεις ώστε να δηλώνουν τις κενές τους θέσεις στον ΟΑΕΔ. Εάν αυτό το αυτονόητο δρομολογηθεί σωστά και υλοποιηθεί, θα αποτελέσει «επανάσταση». Πρέπει να τρέξουμε γρήγορα, διότι έχουμε αργήσει μερικές δεκαετίες.
Όσον αφορά τα προγράμματα που έπονται έως και το τέλος του χρόνου η Διοικητής του ΟΑΕΔ τα απαριθμεί με τη σειρά:
-Πρόγραμμα επιχορήγησης νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό και κοινωνικό τομέα της οικονομίας για ανέργους ηλικίας 30-49 ετών
-Πρόγραμμα μετατροπής του επιδόματος ανεργίας σε ‘επιδότηση εργασίας’
-Τροποποίηση του προγράμματος για τους μακροχρόνιους άνεργους 50 ετών και άνω
-Πρόγραμμα για μακροχρόνιους άνεργους 55 ετών και άνω σε επιχειρήσεις ΟΤΑ
-Δύο προγράμματα για ΚοινΣΕΠ και ΚοιΣΠΕ και
-Ένα για την προώθηση της επιχειρηματικότητας των νέων.
“Ελπίζουμε να τα προλάβουμε όλα μέχρι το τέλος του έτους, γιατί οι καθυστερήσεις στο ορισμό του ΟΑΕΔ ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης για κρατικές ενισχύσεις και στην ηλεκτρονική διαλειτουργία με το Υπ. Ανάπτυξης έχουν «φορτώσει» το τελευταίο τρίμηνο του έτους”, προσθέτει.
Παράλληλα η κ. Καραμεσίνη προαναγγέλει την πρόσληψη “360 συμβούλων εργασίας εντός του 2017, ώστε να μπορέσουμε να προσφέρουμε στους ανέργους υποστηρικτικές υπηρεσίες σε ατομική ή ομαδική βάση, όπως συμβουλευτική και πληροφόρηση”, ενώ τονίζει την επιτυχία των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΟΑΕΔ που είχαν 1,2 εκατ. χρήστες το Σεπτέμβριο αλλά και του call center που από την έναρξη λειτουργίας του τον Μάιο μέχρι αρχές Οκτωβρίου, είχε δεχθεί 59.372 κλήσεις επιπλέον των 13.664 κλήσεων που έγιναν στις απευθείας γραμμές των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ.
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της Διοικήτριας του ΟΑΕΔ κ. Μαρίας Καραμεσίνη στην aftodioikisi.gr είναι το εξής:
ΕΡ: Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων στα μητρώα του ΟΑΕΔ κατά τον Αύγουστο, ανήλθε σε 973.586 άτομα. Παρέμεινε αμετάβλητος σε σχέση με τον Ιούλιο, ωστόσο ο αριθμός των ανθρώπων χωρίς δουλειά παραμένει τεράστιος. Τι παραπάνω χρειάζεται να κάνετε ως ΟΑΕΔ;
ΑΠ: Τα προγράμματα απασχόλησης και κατάρτισης που υλοποιούν ο ΟΑΕΔ και άλλοι φορείς καλύπτουν κάθε χρόνο περίπου 10% του αριθμού των ανέργων που καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ. Με περισσότερους πόρους, θα μπορούσαν να υλοποιηθούν περισσότερα προγράμματα και να αυξηθεί το ποσοστό κάλυψης των ανέργων. Επειδή τα προγράμματα έχουν πάντοτε περιορισμένη διάρκεια, η αποτελεσματικότητά τους κρίνεται από το πόσο συμβάλλουν στην σταθερή και ποιοτική εργασιακή ένταξη των συμμετεχόντων σε αυτά μετά το τέλος τους. Αυτήν την αποτελεσματικότητα προσπαθούμε να βελτιώσουμε στα νέα προγράμματα που σχεδιάζουμε. Επίσης, με την πρόσληψη άλλων 360 εργασιακών συμβούλων μέσω ΑΣΕΠ, προγραμματίζουμε να παρέχουμε στήριξη στους ανέργους στην αναζήτηση εργασίας, τον επαγγελματικό τους (ανα)προσανατολισμό, την εξέταση των προϋποθέσεων ίδρυσης επιχείρησης κλπ. Όμως, σε μακροοικονομικό επίπεδο, η διατηρήσιμη απορρόφηση της ανεργίας εξαρτάται από το πόσες θέσεις εργασίας δημιουργούν ο ιδιωτικός, ο δημόσιος και ο κοινωνικός τομέας και άρα από τις γενικότερες προοπτικές της οικονομίας.
ΕΡ: Ποια προγράμματα βρίσκονται σε εξέλιξη σήμερα στον ΟΑΕΔ;
ΑΠ: Σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη αρκετά προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και το πρόγραμμα για μακροχρόνια ανέργους 50 ετών και άνω, βρίσκονται κοντά στο στάδιο της έναρξης τα δύο προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας για άνεργους νέους 18-24 και 25-29 ετών που προκηρύχθηκαν τον Αύγουστο, ενώ έκλεισαν και οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας σε 34 δήμους της χώρας.
ΕΡ: Ποια προγράμματα σχεδιάζετε να “τρέξουν” από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο;
Πρώτο στη σειρά είναι ένα πρόγραμμα επιχορήγησης νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό και κοινωνικό τομέα της οικονομίας για ανέργους ηλικίας 30-49 ετών. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το πρόγραμμα μετατροπής του επιδόματος ανεργίας σε ‘επιδότηση εργασίας’, η τροποποίηση του προγράμματος για τους μακροχρόνιους άνεργους 50 ετών και άνω, ένα πρόγραμμα για μακροχρόνιους άνεργους 55 ετών και άνω σε επιχειρήσεις ΟΤΑ και έπονται δύο προγράμματα για ΚοινΣΕΠ και ΚοιΣΠΕ και ένα για την προώθηση της επιχειρηματικότητας των νέων. Ελπίζουμε να τα προλάβουμε όλα μέχρι το τέλος του έτους, γιατί οι καθυστερήσεις στο ορισμό του ΟΑΕΔ ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης για κρατικές ενισχύσεις και στην ηλεκτρονική διαλειτουργία με το Υπ. Ανάπτυξης έχουν «φορτώσει» το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
ΕΡ: Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το 2017;
Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός του υπουργείου Εργασίας προβλέπει ότι ο ΟΑΕΔ, το πρώτο εξάμηνο του 2017, θα υλοποιεί προγράμματα απασχόλησης και κοινωφελούς εργασίας χρησιμοποιώντας εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους. Τα πρώτα από αυτά τα προγράμματα βρίσκονται ήδη σε φάση σχεδιασμού.
ΕΡ: Θα είναι έτοιμος ΟΑΕΔ εντός του Οκτωβρίου, όπως εσείς η ίδια έχετε προαναγγείλει να θέσει σε λειτουργία το πιλοτικό πρόγραμμα των 10.000 ωφελούμενων ανέργων, που θα μετατρέψουν το επίδομα ανεργίας σε επιδότηση εργασίας για να δουλέψουν σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα;
ΑΠ: Επειδή προηγείται το πρόγραμμα νέων θέσεων εργασίας για ανέργους 30-49 ετών, αυτό ίσως πάει λίγο πιο πίσω ώστε να μην συμπέσουν. Ωστόσο πολύ σύντομα το πρόγραμμα της μετατροπής του επιδόματος ανεργίας σε επιδότηση εργασίας θα μπει στη φάση της υλοποιήσης.
ΕΡ: Μέσω του ΟΑΕΔ τους τελευταίους μήνες, έχουν προωθηθεί δυο προγράμματα κοινωφελούς εργασίας που αφορούν προσλήψεις πάνω από 10.000 ανέργων σε 51 δήμους, θύλακες υψηλής ανεργίας. Παράλληλα ετοιμάζεται και το τρίτο πρόγραμμα που θα αφορά 23.000 ανέργους σε 274 δήμους. Πότε να το αναμένουν οι ενδιαφερόμενοι;
Θα πρέπει να περιμένετε τις ανακοινώσεις της αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας για το θέμα αυτό.
ΑΠ: Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η Αυτοδιοίκηση λόγω του χαρακτήρα της βρίσκεται κοντά στους πολίτες και αφουγκράζεται καθημερινά τις ανάγκες τους. Υπάρχουν άλλα προγράμματα που σχεδιάζετε να “τρέξετε” σε συνεργασία με τους δήμους και τις περιφέρειες;
ΕΡ: Όπως προανέφερα, έχουμε βάλει στην ουρά το πρόγραμμα επιχορήγησης των επιχειρήσεων των ΟΤΑ για την πρόσληψη μακροχρονίως ανέργων 55-67 ετών. Με την κα Αντωνοπούλου έχουμε συμφωνήσει να το τρέξουμε εντός του Νοεμβρίου.
ΕΡ: Έχετε ταχτεί πολλές φορές υπέρ της προάσπισης των κατώτατων μισθών στην Ελλάδα. Τι απαντάτε σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι η μείωση του κατώτατου μισθού θα ανοίξει νέες θέσεις εργασίας και θα μειώσει την ανεργία;
ΑΠ: Ο κατώτατος μισθός των νέων είναι ήδη κάτω από το όριο της φτώχειας, όπως έχει αποφανθεί η Επιτροπή Κοινωνικών Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης από τον Οκτώβριο του 2012, ενώ η αγοραστική αξία του κατώτατου μισθού για αυτούς που είναι 25 ετών και άνω είναι χαμηλότερη από αυτήν που είχε το 1981. Χρειάζονται και οι δύο μισθοί αναπροσαρμογή προς τα πάνω για να επιτελούν τον πρωταρχικό ρόλο του κατώτατου μισθού που είναι η προστασία από την ένδεια. Επιπλέον, σε οικονομίες όπως η ελληνική, όπου η οικονομική μεγέθυνση εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την εγχώρια κατανάλωση, η δημιουργία θέσεων εργασίας τροφοδοτείται από τη δυνατότητα των εργαζόμενων, ιδιαίτερα των χαμηλόμισθων, να προσθέτουν το εισόδημά τους στην οικονομία, τονώνοντας την καταναλωτική ζήτηση. Εξάλλου, οι οικονομικές δραστηριότητες ή επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη την περαιτέρω εξαθλίωση των φτωχών για να σταθούν στην αγορά και τον ανταγωνισμό είναι «παρασιτικές» και δεν έχουν μέλλον. Θα σαρωθούν στο πρώτο φύσημα του ανέμου, μαζί με τις θέσεις εργασίας. Τέλος, εάν μετά τη μείωση των μισθών κατά 28% κατά τη διάρκεια της κρίσης, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας δεν στηριχθεί στο εξής στην άνοδο της παραγωγικότητας της εργασίας, την ποιότητα και τη διαφοροποίηση των προϊόντων, τότε ούτε το αναπτυξιακό μοντέλο θα είναι βιώσιμο σε συνθήκες ανοιχτής στον διεθνή ανταγωνισμό οικονομίας.
ΕΡ: Τον περασμένο Ιούλιο είχατε εξαγγείλει τη δημιουργία call – center και νέου πόρταλ σχεδιασμένου για συσκευές τύπου tablet και smart phone. Ποια είναι η ανταπόκριση των πολιτών μέχρι σήμερα και ποιες ακόμη βελτιώσεις στις παρεχόμενες υπηρεσίες σχεδιάζετε;
ΑΠ: Τα πρώτα συγκεντρωτικά στοιχεία του Σεπτεμβρίου μας έδειξαν ότι είχαμε 1.200.000 χρήσεις των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού, όχι από διαφορετικούς χρήστες απαραίτητα. Από την έναρξη λειτουργίας του νέου portal τον Απρίλιο καταγράφουμε σταθερά αυξητική τάση χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Τάση που προσπαθούμε να ενισχύσουμε, καθώς μέσω του πόρταλ μας παρέχεται πρόσβαση στο σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του οργανισμού. Αλλά αυτό απαιτεί οι ίδιοι οι συναλλασσόμενοι να επιλέγουν και να αξιοποιούν την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση. Από την πλευρά μας τους ενημερώνουμε με κάθε ευκαιρία και ασφαλώς όταν ερχόμαστε σε επαφή μαζί τους στα ΚΠΑ. Ως προς το call center μπορώ να σας πω ότι από την έναρξη λειτουργίας του τον Μάιο μέχρι αρχές Οκτωβρίου, είχε δεχθεί 59.372 κλήσεις επιπλέον των 13.664 κλήσεων που έγιναν στις απευθείας γραμμές των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ. Η μέση διάρκεια των συνομιλιών με τα εξειδικευμένα στελέχη του call center του ΟΑΕΔ που παρέχουν πληροφορίες και οδηγίες στο κοινό είναι στα τρία λεπτά και 35 δευτερόλεπτα. Η προσπάθειά μας εστιάζεται στην μείωση του χρόνου αναμονής στην τηλεφωνική γραμμή που σήμερα εκτιμάται στα 25 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο.
ΕΡ: Οι παραπάνω αλλαγές γίνονται στο πλαίσιο του Προγράμματος Αναδιοργάνωσης του Επιχειρησιακού του Μοντέλου του ΟΑΕΔ, το οποιο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016. Τι αλλαγές έχουν ήδη προχωρήσει και ποιες θα γίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα;
ΑΠ: Οι αλλαγές που έχουμε υλοποιήσει στοχεύουν στην άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη, ο οποίος μπορεί να εξυπηρετηθεί και να ενημερωθεί είτε διαδικτυακά είτε καλώντας το 11320. Επιπλέον, στα μεγάλα ΚΠΑ του οργανισμού έχουμε εγκαταστήσει γραφεία υποδοχής του κοινού, με στόχο την επέκταση τους σε όλο το δίκτυο μας. Στο επόμενο διάστημα οι αλλαγές αφορούν την στήριξη και υποβοήθηση των ανέργων στην πορεία εργασιακής τους ένταξης. Με την πρόσληψη 360 συμβούλων εργασίας εντός του 2017 θα μπορέσουμε να προσφέρουμε στους ανέργους υποστηρικτικές υπηρεσίες σε ατομική ή ομαδική βάση, όπως συμβουλευτική και πληροφόρηση. Τέλος, ο ΟΑΕΔ επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με τους εργοδότες. Σύμφωνα με το σχεδιασμό μας, μέχρι το τέλος του έτους, σε κάθε ΚΠΑ θα υπάρχει ένας τουλάχιστον εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών που θα ενημερώνει τις επιχειρήσεις και θα τις ενθαρρύνει να δηλώσουν στο portal τις όποιες κενές θέσεις εργασίας αλλά και τις προσφερόμενες θέσεις πρακτικής άσκησης. Στόχος μας είναι να μπορούν, μέσω του πόρταλ μας, οι άνεργοι να αναζητούν ηλεκτρονικά επιχειρήσεις που προσφέρουν θέσεις εργασίας, και οι εργοδότες να αναζητούν ηλεκτρονικά στο μητρώο ανέργων μας υποψηφίους για πρόσληψη. Εργαζόμαστε εντατικά για να βρούμε τα κατάλληλα κίνητρα που θα προσελκύσουν τις επιχειρήσεις ώστε να δηλώνουν τις κενές τους θέσεις στον ΟΑΕΔ. Εάν αυτό το αυτονόητο δρομολογηθεί σωστά και υλοποιηθεί, θα αποτελέσει «επανάσταση». Πρέπει να τρέξουμε γρήγορα, διότι έχουμε αργήσει μερικές δεκαετίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου