Εξέχουσα θέση στη λίστα Βαρουφάκη με
βάση την οποία κλείστηκε η συμφωνία με τους εταίρους και πιστωτές μας έχει το
μισθολογικό αλλά και το μη μισθολογικό κόστος στο Δημόσιο. Στόχος της
κυβέρνησης για το μεν πρώτο να εξορθολογιστεί χωρίς να μεταβληθεί το συνολικό
ύψος του, ενώ για το δεύτερο να μειωθεί σημαντικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, στόχος της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσει τις περικοπές από το μη μισθολογικό κόστος στο Δημόσιο και να μετακινήσει για αργότερα, προς το τέλος του χρόνου το νέο μισθολόγιο που θα συνδεθεί με την αξιολόγηση και την παραγωγικότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, στόχος της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσει τις περικοπές από το μη μισθολογικό κόστος στο Δημόσιο και να μετακινήσει για αργότερα, προς το τέλος του χρόνου το νέο μισθολόγιο που θα συνδεθεί με την αξιολόγηση και την παραγωγικότητα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες της aftodioikisi.gr τα υπουργεία Οικονομικών και
Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε πρώτη φάση θα εξετάσουν από μηδενική βάση το μη
μισθολογικό κόστος που αφορά ιδιωτικά ασφαλιστικά συμβόλαια, καθώς και παροχές
σε είδος όπως γάλα, κουπόνια διατροφής κλπ, ενώ είναι πιθανόν σχετικά άμεσα να
μπουν στο στόχαστρο επιδόματα όπως κατασκήνωσης, κινητού, οδοιπορικά, εκτός
έδρας, παιδικού σταθμούς αλλά και εκπαιδευτικές άδειες, αναγνώριση πλασματικού
χρόνου εργασίας κλπ
Όσον αφορά το νέο μισθολόγιο, στόχος
τουλάχιστον του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι να εφαρμοσθεί από το
2016 και αφού έχει προηγηθεί η μεταρρύθμιση στο Δημόσιο με την επανεξέταση
εκ του μηδενός των αναγκών που καλύπτει κάθε υπουργείο, της θέσπισης του
προφίλ θέσεων, του προσδιορισμού των αναγκών και των καθηκόντων των υπαλλήλων,
και την κάλυψη τους μέσω εθελοντικής κινητικότητας.
Να σημειωθεί ότι με βάση τη
λίστα Βαρουφάκη, αναφορικά με το Δημόσιο οι ελληνικές Αρχές δεσμεύονται να:
*Επανεξετάσουν και ελέγξουν δαπάνες
σε κάθε τομέα των κυβερνητικών δαπανών (π.χ. παιδεία, άμυνα, μεταφορές, ΟΤΑ,
κοινωνικά επιδόματα)
*Εργαστούν προς την δραστική
βελτίωση της αποδοτικότητας των τμημάτων και μονάδων που διοικούνται από την
κεντρική και τοπική κυβέρνηση και τις μονάδες βάζοντας στο στόχαστρο τις
προϋπολογιστικές διαδικασίες, την αναδιάρθρωση της διοίκησης και την
ανακατανομή πόρων που δεν έχουν αναπτυχθεί σωστά.
*Προσδιορίσουν μέτρα εξοικονόμησης
κόστους μέσω μιας ενδελεχούς επανεξέτασης των δαπανών κάθε Υπουργείου και του
εξορθολογισμού των μη μισθολογικών και μη συνταξιοδοτικών δαπανών που, στην
παρούσα φάση, αντιστοιχούν στο εκπληκτικό 56% των συνολικών δημόσιων δαπανών.
*Εφαρμόσουν νομοθεσία (που προς το
παρόν βρίσκεται υπό τη μορφή προσχεδίου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) για
την αναθεώρηση των δαπανών μη μισθολογικών επιδομάτων σε όλον τον δημόσιο
τομέα.
*Εξακριβώσουν τα επιδόματα μέσω
διασταύρωσης στοιχείων εντός των αρμόδιων αρχών και μητρώων (π.χ. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ)
που θα βοηθήσουν στο να εντοπιστούν οι μη επιλέξιμοι δικαιούχοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου